Volksuniversiteit Het Groene Hart

Bestellijst

Geen bestellingen
Cursuscode: KEC2171W

Boekentour - deel 4 Arthur Japin

Boekentour - deel 4 Arthur Japin
Cursuscode: KEC2171W

De Boekentour is een nieuw thema, waarin we de liefde voor literatuur en boeken in het algemeen willen delen. Dit jaar is het thema Nederlandse Literatuur. In unieke literaire lessen nemen we je mee naar de mooiste boeken en hun schrijvers. Schrijf je in voor een of meer van de lessen. 

In een ongedwongen sfeer en op een gezellige manier verdiepen we ons in wat een boek bijzonder maakt. Dat zit 'm vaak in personages, structuur, perspectief, motieven en thema.

De docente laat je kennismaken met alle facetten van het boek. Praat mee en leer meer over de achtergronden van boek en schrijver.
Op basis van deze begrippen bespreken we in een ongedwongen sfeer onderstaand boek:

Mrs. Degas - Arthur Japin

Schrijf je in voor deel 4 uit deze unieke serie boekbesprekingen. 
Enthousiast geworden? Schrijf je dan in voor meerdere lessen! Voor elke les kan je apart in schrijven.
Programma Boekentour:
Woensdag 22 september:  KliFi - Adriaan van Dis
Woensdag 3 november:  Marieke Lucas Rijneveld – Mijn lieve gunsteling 
Woensdag 8 december:  Adriaan van Dis – De wandelaar
Woensdag 12 januari: Arthur Japin  – Mrs. Degas
Woensdag 9 februari:  Astrid Roemer - Was getekend 
Woensdag 9 maart:  Maxim Februari  - Klont  
Woensdag 13 april:  Esther Gerritsen - De trooster

Woensdag 12 januari 2022
1 workshop van 2 uur aanvangstijd 10:00
Prijs: € 24,00
Mw. Y. (Yvonne) Kiers
10:00 - 12:00
Locatie: Het Klooster (klik hier voor de adresgegevens)
Inschrijving geopend >
Y. (Yvonne) Kiers
Y. (Yvonne) Kiers
Yvonne Kiers studeerde Nederlands aan de universiteit en aan de MO-lerarenopleiding in Utrecht. Zij geeft diverse cursussen Nederlands, waaronder moderne Nederlandse literatuur (leeskringbegeleiding, lezing geschiedenis boekenweekgeschenken en workshops boek en film bespreken). Sinds 2005 begeleidt zij met veel passie leeskringen, enerzijds door als basis een checklist voor de analyse van het boek te gebruiken en anderzijds door de beleving van de cursist centraal te stellen.